Wycieczki

Propozycje wakacji lub czarterów jedno lub dwu dniowych po Zalewie Szczecińskim

Wycieczka do maleńkiej mieściny po niemieckiej stronie- Kamminke. Możemy do tego urokliwego miejsca dopłynąć dwoma drogami:

• Krótsza – trwająca 2 godziny. Z mariny Karsibór wypływamy na lewo, kierujemy się na Kanał Piastowski, tam płynąc obserwujemy olbrzymie statki wpływające lub wypływające ze Świnoujścia i Szczecina oraz kormorany , które jak posągi stoją na wałach kanału. Wychodzimy na Zalew Szczeciński i kierujemy się na zachód.

• Dłuższa – trwająca 5 godzin. Z mariny Karsibór wypływamy na prawo i starą Świną płyniemy kawałek szukając po lewej stronie kanału, który poprowadzi nas przez Przytór i Łunowo . Obserwując piękno przyrody dopływamy do jeziora Wicko Wielkie. Kierując się na prawo z jeziora wypływamy na Zalew Szczeciński , bliżej brzegu obserwujemy małe kameralne plaże. Płynąc od główek Kanału Piastowskiego wzdłuż północnego brzegu Zalewu Szczecińskiego po 1 godzinie naszym oczom ukazuje się maleńki porcik ,gdzie cumujemy nasz wyczarterowany jacht i idziemy do restauracji na wolnym powietrzu. Delektując się pięknym widokiem  zalewu , daniami z grila oraz świeżo wędzonymi rybami, spędzamy cudowne chwile.

PRZYKŁADOWY PLAN CZARTERU 6 – DNIOWEGO

Czartery na Mazurach są niewątpliwie atrakcyjne ale wynajem łodzi na Zalewie Szczecińskim to innego rodzaju przygoda.
wycieczka 6 dniowa

Dzień 1

Czarter naszej łodzi rozpoczynamy wypłynięciem z portu macierzystego Świnoujście – Karsibór godz. 16.00 W drodze do Świnoujścia przepływamy pod mostem który łączy wyspy Wolin i Karsibór. Płynąc Kanałem Piastowskim mijamy kolejno: Przeprawę Promową, Ognicę, Morską Stocznie Remontową. Wpływając do Świnoujścia widzimy przystań promów rejsowych do Skandynawii, Port Wojenny NATO oraz Przeprawę Promową Centrum. (zalecana wzmożona uwaga ze względu na duży ruch statków) Mijając Port Handlowy około 17.00 wpływamy do Mariny w Basenie Północnym.

Atrakcje Świnoujścia

Latarnia Morska, Muzeum Rybołówstwa Morskiego, Falochron, Twierdza Morska Świnoujścia, Fort Anioła, Fort Gerharda, Fort Zachodni, Park Zdrojowy

Dzień 2

Wypłynięcie z Mariny – Basen Północny w Świnoujściu około godz. 17.00 płynąc Kanałem Piastowskim wracamy z powrotem do mostu łączącego wyspy Wolin i Karsibór i płyniemy w kierunku Wapnicy, płynąc Deltą Świny – Krainą 44 Wysp mijamy Przytór i Łunowo płynąc jeziorem Wicko Wielkie dobijamy około godz. 20.00 do Wapnicy. Lub pokonujemy inną trasę Kanałem Piastowskim i następnie Zalewem Szczeciński w kierunku Jeziora Wicko i Wapnicy.

Atrakcje Wapnicy

Wzgórze Zielonka (punkt widokowy na Deltę Świny, Jezioro Wicko Wielkie, Zalew Szczeciński i Morze Bałtyckie), Jezioro Turkusowe, Wyrzutnia Rakiet V-3, Grodzisko

Dzień 3

Wypłynięcie z Mariny w Wapnicy około godz. 17.00 płyniemy Zalewem Szczecińskim w kierunku Wolina, dopłynięcie do Wolina około godz. 20.00

Atrakcje Wolina

Wioska Wikingów, Kościół Świętego Mikołaja, Wzgórze Wisielców

Dzień 4

Wypłynięcie z Wolina około godz. 14.00 (proszę sprawdzić godziny otwarcia mostu zwodzonego) w kierunku Kamienia Pomorskiego na miejsce dopływamy około godz. 17.00

Atrakcje Kamienia Pomorskiego

Ratusz Gotycki, Katedra Kamieńska, Stare Miasto, Muzeum Kamieni

Dzień 5

Wypłynięcie z Kamienia Pomorskiego około godz. 14.00 w kierunku Dziwnowa, do Mariny w Dziwnowie wpływamy około godz. 15.00. Dziwnów to miejscowość typowo wypoczynkowa, przyciągająca do siebie amatorów kąpieli słonecznych. Osoby które czarterowały nasze łodzie wybierały się również w rejs z Dziwnowa do Kołobrzegu Bałtykiem. Ta podróż trwa około 6 godzin.
Bardzo ważne dobre warunki pogodowe i stan Bałtyku oraz kierunek wiatru.

Dzień 6

Wypłynięcie wynajętą łodzią z Dziwnowa około godz. 05.00 w kierunku Portu Macierzystego Świnoujście – Karsibór. Na pokonanie tego odcinka potrzeba około 6 godz. Uwaga na warunki pogodowe na Zalewie Szczecińskim.